VÄLKOMMEN

Bygdegårdarnas Riksförbund organiserar föreningsdrivna, allmänna samlingslokaler som är öppna för alla - med en demokratisk värdegrund. Vid årsskiftet 2018 var 1427 bygdegårdar, bystugor eller liknande lokaler anslutna till riksförbundet.

Intro image

BOALTS BYGDEGÅRD

Boalts bygdegård, tidigare Boalts skola ligger i Boalt i Östra Göinge kommun. Där finns den totala samlingsplatsen, där man kan anordna alla möjliga aktiviteter såsom fester och kalas, studiecirklar, föreläsningar, föreningsmöten m.m. Läs mer under fliken Bygdegården! Till underhåll/renovering av lokalerna har vi fått bidrag från Sparbanken Göinge. Vi har också fått bidrag från Glimfonden och från privatpersoner. Stort tack till er alla! Landsbygdslotten är ett lotteri som drivs av Riksförbundet. Vinst från lotteriet kan delas ut till bygdegårdsföreningar som ansökt om stöd till olika verksamheter. Vi ansökte om bidrag på 5000 kr till "Barngympan" för inköp av musikanläggning, madrass m.m. Det beviljades och vi riktar ett varmt tack till Landsbygdslotten för detta. Besök gärna också vår egen Facebooksida!

Bli medlem!

Här hittar du enkelt sidan med information om hur du blir medlem. VÄLKOMMEN!

Klicka på länken