Välkommen till Boets Bygdegård!

Vårens evenemang är här

Nu är vårens program här. Hjärtligt välkommna! Vi ses i Bygdegården!

Låt Boet blomma!

Postkodlotteriets stödjer Bygdegårdens projekt 'Låt Boet blomma'. Den 5 maj blir det en stor invigningsfest med föreläsning och grillning. Var med och låt Boet blomma!

Invigning blomsteräng

Våra regelbundna evenemang

Stickkafé Onsdagar 0jämna veckor, kl 17. Till 13/6. Kostnad med fika 40 kr. ........... Sykafé Onsdagar ojämna veckor, kl 17. Till 5/6. Kostnad med fika 50 kr. .................. Sopplunch 2:a onsdagen var månad, kl 12. Soppa, smörgås, kaffe och kaka för 80 kr.

Låt Boet blomma!

Med start den 5. maj lanserar Boets Bygdegårdsförening projektet «Låt Boet blomma» med finansiellt stöd av Postkodlotteriets stiftelse. Kring Bygdegårdsförenings lokal kommer vi att anlägga en blomsteräng och en örtagård med information om växterna som finns och vilka insekter som har nytta av dem. Ett stort insektshotell ska också byggas under året. Det ordnas flera evenemang för alla: Föreläsning, utsädda av blomsterfrön, filmvisning, mm.