Bilder aktiviteter

Här hittar du bilder från olika program och händelser

Under 2019 fick vi vårt nya utbyggda kök på plats. Ett stort tack till våra bidragsgivare Landsbygdsprogrammet, Länsstyrelsen, Västra Götalandsregionen, Alingsås kommun och Sparbanksstiftelsen! Och till vår eminente byggare samt egna medlemmar som bidragit med arbetsinsatser!

Lördagen 14 december var det Jul på slottet med många besökare som mycket uppskattade detta event med stånd, tomte, dans runt granen, mm. Från Bygdegården hade vi vårt lotterioch hjälpte till i olika funktioner.

Måndag 28 oktober kom Lasse från Nolby gård och lärde oss baka mazariner. Vi fick med oss lyxiga bakverk och recept hem!

Onsdag 23 oktober var det dags för Halvelvakaffe med ett 50-tal närvarande som fick höra en spännande reseberättelse av Lasse Påfvelsson.

Lördagen 5 oktober hade vi höstens Loppis som var välbesökt!

Fredagen 7 juni var det dags för traditionsenlig final på våren med metet vid Höbron. En gott gäng hade fiskelycka!

Tisdagen 16 april hjälptes vi åt att traditionsenligt vårstäda Gräfsnäs med avslutande korvgrillning och fika. Tack alla ni som var med och hjälpte till!

Söndagen 10 mars kom också ca 70 personer och lyssnade på Ellinors fortsatta berättelse om svenskarna som stannade i Brooklyn. I samverkan med Hembygdsföreningen fyller vi lokalen!

Söndagen 3 mars berättade Ellinor Fritzell om sin morfar Fridolf Holt – Emigranten som återvände! Mycket populärt med ca 70 personer och i samverkan med Hembygdsföreningen

På årsmöte 19/2 fick vi en inblick i hur Bygdegården byggdes med många hjälpsamma händer!

Eivor och Helge visad sin personliga samling av urklipp. kläder och prylar från 50- och 60-tal 16 & 17 februari. Över 100 personer per dag såg och mindes!

På medlemskvällen lördag 1 december fick ett 30-tal deltagare njuta smörgåstårta och skön musik av våra duktiga Gräfsnäsgrabbar!

Dan Andersson-kvällen 17 november var mycket lyckad med många deltagare. Här några bilder:

Halvelvakaffet 24 oktober lockade 33 personer som fick lyssna till Börje Rautios resa till Dolomiterna

Loppis 20 oktober var utsålt och många köpsugna besökare

Janne berättade med djup kunskap på Lödöse museum 16 september för ca 20 Gräfsnäsbor

Tifosifestivalen var mycket lyckad med spelsugna matcher och fin samvaro, Spännande trolleri för barnen

Metartävling för hela familjen avslutade vårens program 1 juni

Boulekvällen 18 maj var välbesökt av 25 både erfarna spelare och nybörjare.

Traditionsenlig städkväll i april lyfte Gräfsnäs inför sommaren

Loppis 24 mars välbesökt som vanligt

20 mars var det fullt med 121 personer som fick en musikalisk resa – mycket uppskattat!

På årsmötet 20 februari berättade Anders och Margareta om familjeföretaget Lundgrens 70 åriga liv för ca 30 personer.

14 februari fick ca 40 intresserade från när och fjärran lyssna på Sven-Erik Jonssons upplevelser av Nordkorea inifrån.

Årets första Halvelvakaffe var populärt med 43 personer som fick sjunga med

Danskväll 1 december avslutade programmet 2017 – full fart på golvet!

Halvelvakaffe 21 november med Lance Duo med ca 40 deltagare

Teater 11 november var populärt som vanligt

Halvelvakaffe 3 oktober med Sven Liljekvist gav perspektiv på Bjärke och berömda besök