MUSIK: QUILTY – Out on the Ocean

Sea shanties, emigrantvisor, kärleksballader och sånger om storslagna äventyr till havs utgör stommen i detta saltstänkta och tjärdoftande konsertprogram av irländska och skotska folkvisor med Atlanten som fond.

Programmet presenteras med Quiltys välkända signum av musikalisk virtuositet, personliga arrangemang och klangfylld stämsång och innehåller allt från svängiga reels, jigs och hornpipes till smäktande känslor och drastisk humor.

Östergarns Bygdegårdsförening, i samarbete med kulturföreningen Roxy.

Entré: 250 kr

Förköpsbiljetter kan endast bokas online. Biljetter kan också köpas i entrén på plats i samband med publikinsläpp på konsertdagen. Insläpp från 18.30.

Coronaanpassad samvaro. Vi begränsar antalet åskådare för att kunna hålla avstånd. Kom i god tid. Bestämda sittplatser.  Gemensamt ansvar för smittsäkra avstånd överallt och hela tiden.

Musiker:
Dag Westling – sång, gitarr, 5 string banjo, tin whistle
Esbjörn Hazelius – fiol, sång, gitarr
Gideon Andersson – bouzouki, mandolin, bodhran, sång
Staffan Lindfors – kontrabas, sång

Quilty

Esbjörn är känd från Jul i Folkton, Hazelius-Hedin, Eitre, som soloartist och från musikaliska samarbeten med Sofia Karlsson, Ale Möller Band m.fl. Esbjörn har även producerat och medverkat på Tomas Ledins album ”Höga Kusten”.

Dag har spelat i irländska gruppen Eitre, samarbetat med bl.a. Sofia Karlsson, samt medverkat på Tomas Ledins album ”Höga Kusten”. Dag turnérar regelbundet som soloartist.

Gideon är en erkänd multiinstrumentalist och har samarbetat med så vittskilda artister som Sofia Karlsson och klassiske tuba-virtuosen Öystein Baadsvik samt har ett förflutet i symfonirock-gruppen Tribute från Norrköping.

Staffan har också turnerat med Sofia Karlsson och är medlem i Ian Carr and his Various Artists, men mest känd är han som basist i Östen med Resten.

Quiltys sida på Facebook:

Se videoklipp från Quiltys konsert på Nyköpings Teater våren 2020: