SIMON & GARFUNKEL IN CONCERT Den 13 april kl.16.00 arrangerar Rämmens Bygdegårdsförening en hyllningskonsert med musik från deras storhetstid. Med sång, bas och gitarr framför duon Andreas Jonsson & David Ringholm Heder på ett personligt vis sina egna tolkningar av de mest klassiska låtarna. Alla minns låtar, som Cecilia, The Sound Of Silence, Mrs Robinson, Bridge Over Trouble Water m.fl. från deras storhetstid. En efterlängtad konsert, som kommer att bli en stor musikupplevelse med många härliga minnen från alla deras fina oförglömliga låtar Entré 200kr, inkl. cider vid entrén och kaffe o smörgäs i pausen. Ring eller skicka ett SMS till 070-6541660 och förboka plats. Boka senast 12 mars. Förbokning gäller. Gå in på den här länken och lyssna få ett smakprov: https://www.youtube.com/watch?v=qXxyTV6jf4I

Välkommen till Rämmens bygdegård

Den är vackert belägen i byn med utsikt över sjön Näsrämmen. På en udde i sjön kan besökarna till bygdegården också se Rämmens kyrka, som är en av Sveriges vackrast belägna kyrkor.

Rämmens Turistbyrå - Sveriges minsta

I maj 2013 invigdes vår turistbyrå av vår f.d. landshövding Kenneth Johansson. Den är Sveriges minsta turistbyrå som har öppet från 1 maj till 30 september. Dygnet runt med självbetjäning. I Bygdegårdarnas Riksförbunds jubileumsbok BR 75 år finns en hel sida med om vår turistbyrå! Turistbyrån hade10-årsjubileum år 2022.

Rämmendagarna

Det är ett samverkansprojekt i bygden med oss som projektledare. Startade 2011 i samband med Filipstads kommun firade sitt 400års jubileum. Årligen återkommande med ett brett utbud av arrangemang under två dagar, andra helgen i juli. Årets största händelse i Rämmen med 900-1000 besökare varje år. På grund av covidpandemin genomfördes vårt vårt 10-års jubileum först den 9-10 juli 2022. Den 15 juli 2023 genomfördes arrangemanget "En dag i Rämmen" med Rämmens Hembygdsföreningsom projektledare.

Tillgänglighets -åtgärder

I maj 2018 beviljades vi ett statsbidrag från Boverket på 143000kr för tillgänglighetsåtgärder. I augusti installerade vi en ljudanläggning och hörselslinga och i september installerades vår nya handikapp ramp. Allt för att göra vår bygdegård tillgänglig för alla.