Intro image

Teater "En Lugn Stund med Rut & Ragnar" lördagen den 23 mars kl.18:00

Glöm inte att anmäla er - senast den 18 mars till info@ronobygdeforening.se eller 070-2154712

Teater En Lugn Stund med Rut och Ragnar
Intro image

Nu är det äntligen dags, vi möts lördagen den 16 mars kl 13:00 Rönö Nya Festplats!

Efter mycket arbete med planering, bidrag och utformning av festplatsen på pappret så ska äntligen skopan i backen. Vi är så glada och förväntansfulla. Nu äntligen kan vi starta det ideella arbetet med att renovera de befintliga byggnaderna. Förhoppningsvis är ni många där ute som precis som vi längtar efter att den nya festplatsen ska bli verklighet och är beredda på att ställa upp och göra en insats. Under våren kommer vi att behöva många positiva och arbetsvilliga personer som vill bidra på det sätt som passar er bäst. ALLA HJÄRLIGT VÄLKOMNA!

Inbjudan 16 mars

Duka till fest i Bygdegården!

Du vet väl att du kan hyra Bygdegården för fest, bröllop, eller föreningsmöten?

Boka bygdegården

Det spännande kulturarvet

Ta del av Rönös spännande historia, berättelser, byggnader och föremål!

Kulturarvet

Vi samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan.

Tillsammans anordnar vi aktiviteter av olika slag och även studiecirklar inom byggnadsvård och socknens kulturarv.

Studieförbundet Vuxenskolan Östergötland